Nå ut med Reach via Textalk Webshop och Klarna

Nu har vi äntligen lanserat Klarns plattform Reach. Ett samarbete mellan
Klarna, Google och Textalk.* Inför lanseringen höll vi ett webinar tillsammans.

Webinaret finns att se här. 

Så här jobbar Reach för dig!
Reach startar alltid med en stor sökordsanalys inom de intressen du valt att aktivera
i plattform. Reach syftar till att få kunskap om vilken trafik som är mest lönsam för dig.

Reach går bland annat igenom Googles data för att hitta vilka ord som bäst representerar dina produkter, hur dina kunders sökprofiler ser ut och hur konkurrensen ser ut. Reach analyserar även trafikmängder och bestämmer vilken trafik som är viktig ur ett sälj- och varumärkesperspektiv samt vilken trafik som ska uteslutas. Utifrån sökordsanalysen sätter Reach både positiva och negativa sökord för din annonsering.

Reach gör även en kampanjstruktur som anger ramarna för annonseringen och optimerar löpande. Reach skapar relevans mellan sökord, display-annonsering och data från Google. Du betalar som vanligt bara för de som klickar och därför är det viktigt att få de rätt och de bästa klicken.

Baserat på sökordsanalysen och kampanjstrukturen tas annonser fram. Annonserna sätter rätt förväntningar och attraherar nya kunder till din webbshop – inte bara besökare som inte gör några köp! Reach kommer ständigt att optimera dina annonser utifrån bästa klick-lönsamhet.

Reach BLK logo.png

 

Reach hanterar, optimerar och utvecklar din annonsering hela tiden med målet att öka din lönsamhet och skapa försäljning. Du ska inte behöva lägga tid på din annonsering, det gör Reach åt dig!
Detta är vad Reach gör för dig:
– Optimering av kampanjer, sökord och annonser
– Optimering av budnivåer för att nå de bästa positionerna
– Optimera negativa sökord för att utesluta olönsam trafik
– Skapa och skicka konverterings och remarketing taggar till din shop
– Skapa, testa och ändra annonser efter prestation
– Optimera och testa nya sökord för att öka konverteringen
– Optimera kampanjerna mot data från Google

Reach rapporterar löpande och analyserar alla rapporter. Reach Google Managers ger även rekommendationer på nästa steg och föreslår förbättringar där de ser möjligheter. När Reach hanterar din annonsering kan du vara säker på att du får de bästa förutsättningar för ökad försäljning. Du får en egen expert som kommer jobba för dig, så du kan lägga din tid på din webbshop.

Nyheter som vi precis lanserat
– Minimum spend per dag för Google AdWords och Shopping är ändrat till 15kr per
dag. Perfekt för er som vill testa plattformen för en mindre budget.

Nya funktioner som kommer i maj
– Veckofakturering. Utefter den period och daglig spend som du valt kommer Reach
fakturera dig inför varje ny vecka.

Undrar du något eller behöver hjälp så finns våra Google Support Managers tillgängliga via vår chatt inom plattformen.

För att komma igång med Reach, titta efter Reach informationen i textalk adminpanel.

Lycka till!

*För att använda Reach måste du använda Klarna checkout. Det är lätt att komma igång. Läs mer om det i manualen.