Healthcheck för e-handel

Healthcheck rapport för Textalks handlare

Divvit är ett svenskt bolag som analyserar din trafik för att hjälpa dig förstå vilka marknadskanaler som har störst inverkan på dina ordrar och intäkter. Att veta exakt hur användarna beter sig är ovärderligt när man skapar sina marknadskampanjer.
Divvit visar hur många gånger en kund kom till din butik innan de köpte och vilka kanaler de kom från vid varje besök.

Nu kan ni jämföra alla dina marknadsföringskanaler i en och samma rapport. Med  rapporten kommer ni spara mycket tid samtidigt som ni får ett användbart beslutsunderlag när du ska planera för 2019.

Divvits rapport kommer visa dig:
– Jämför KPI:er och försäljning för varje kanal och se vilka som konverterar bäst.
– Lär dig vilka kanaler som ger bästa avkastning
– Upptäck vilka marknadskanaler som är över / undervärderade

Erbjudandet riktar sig till dig som har en Textalk Webshop med ett responsivt tema (Fabrikk, Aficionado och Azalea) och varit igång minst tre månader. Du ska också vara igång med Google Tag manager.

  • För 495kr (ord. 1900kr) får ni en analys genom Divvit.
  • Analyserar all trafik och marknadsföring.
  • Samlar data 20 nov 2018 – 31 jan 2019. Black Friday, julhandel och REA.
  • Vid periodens slut presenterar Divvit en samlad rapport som består av en 5-sidors analys.

Healthcheck från Divvit innehåller:

Sammanfattning intäkter

Vi redovisar din försäljning såsom antal ordrar, genomsnittligt ordervärde, besök, konverteringsgrad, bounce rate, produkter per order och genomsnittlig produktpris.

Översikt och säljrapport – kanalgrupper

En övergripande jämförelse så ni kan se vilka kanalgrupper (t ex betald sök, organisk trafik, sociala medier) som driver störst andel besök, ordrar och försäljning. 

Försäljningsrapport – kanalgrupper

Se hur mycket försäljning ni får från varje kanal. Vi ger er detaljerad information om antal besök, värde per besök, antal ordrar, snittordervärde och intäkt per grupp.

Försäljningsrapport – marknadskanaler

Se hur mycket försäljning ni får från varje marknadsföringskanal. Väldigt intressant att se vilka kanaler som driver mest försäljning. Detaljerad information om antal besök, värde per besök, ordrar, snittordervärde och intäkt per kanal.

Konverteringsrapport – kanalgrupper

Du får en sammanställning över viktiga nyckeltal för varje grupp. Du kan bland annat jämföra hur betald trafik presterar jämfört med organisk trafik. Vi visar antal besök, bounce rate, failed discovery, cart abandonment rate, konverteringsgrad, antal ordrar och försäljning per grupp.

Konverteringsrapport – marknadskanaler

Du får en sammanställning över viktiga nyckeltal för varje marknadskanal, du kan  t ex jämföra hur Google ads och Facebook ads presterar. Vi visar antal besök, bounce rate, failed discovery, cart abandonment rate, konverteringsgrad, antal ordrar och försäljning per grupp.

Se exempel av rapport här.

3 enkla steg för att få denna rapport

  • Beställ rapport via Textalk Webshops kundtjänst. Vi behöver: kontaktperson, mejl och momsregisteringsnummer.
  • Installera Divvits script via Google Tag Manager
  • Divvit hjälper till med installationen vid behov. Kostnadsfritt°
  • Tagga trafik. Läs mer om det här. 


Ta chansen att få ut insikter av årets högsäsong!

Besök Divvit.com för mer information om företaget.