Månadens webshop Hansesgården

header_blogg.jpg

Hansesgården är ett familjeföretag som drivs av Thomas och Liza Bolinder. I företaget finns också testpatrullen som består av hundarna Nana, Pippi och Jojo. När företaget startade i 2007 var vi väldigt aktiva inom agility. Vi tillbringade i stort sett varje helg på agilitytävlingar runt om i landet och det var genom den världen som vi kom på idéen att starta ett företag. Thomas är tekniskt kunnig och Liza är idésprutan och tillsammans får vi många bra (och ibland lite mindre bra) idéer som vi testar. Nu har vi hållit på i 12 år. Åren går fort när man har roligt!

Vad var er motivation för att starta Hansesgården?
Vi saknade produkter i Sverige och började därför att importera dessa. En av de första produkterna som vi började sälja var tält, eftersom att agilityaktiva ofta sitter i ett tält under tävlingsdagen. En bra modell av dessa tält fanns i Finland, men inte i Sverige.  Vi åkte därför till Finland och köpte hem en laddning tält. Efter den sändningen började vi själva importera direkt från tillverkaren. Sedan har vi undan för undan ökat sortimentet. Och ja, tältet säljer vi fortfarande fast nu i lite nyare format.

Vad tycker ni är det viktigaste att tänka på när man startar en webshop?
Tänk att det ska var enkelt för kunden att handla. För utan kunder som köper blir det svårt att driva en webshop. Fyll sidorna med bra och relevant innehåll, både med snygga bilder och informativ text så att kunden vet vad den köper.

Vad är ert mål för verksamheten?
Målet med webbshoppen är att vi vill ha bra produkter till hundägare. Målet för oss som personer är att få större frihet. Och att ha roligt såklart!

Har ni några råd att ge andra som vill starta en webshop?
Fundera inte så mycket, sätt bara igång. När vi började visste vi inte så mycket om hur det funkade eller hur vi skulle göra i olika situationer. Undan för unden har vi lärt oss. Precis som vi har gjort, kommer du troligen att göra misstag, men så är det. Det är bara att lära sig av misstagen och försöka igen.

Vad fick er att välja Textalk Webshop?
Från början var det nog främst priset som avgjorde. När vi startade företaget hade vi en hemsnickrad sida. Allt eftersom antalet beställningar ökade förstod vi att vi behövde en mer anpassad webbshop. Vi har nu haft Textalk Webshop i närmare tio år och det känns rätt skönt att vara så inarbetad i ett system.

Hur marknadsför ni er?
Dels via Sociala Medier (både Facebook och Instagram), men också genom Google Ads och nyhetsbrev. Vi marknadsför oss också genom att vara ute på olika agilitytävlingar och hundutställningar. Har du hund? Gilla oss gärna på Instagram och Facebook.

Tack Hansesgården för att vi fick lära oss mer om er verksamhet!


Skärmavbild 2019-06-19 kl. 14.12.29

Textalk Webshop är Sveriges största, mest erfarna och mest prisvärda e-handelplattform. Vi samarbetar med alla betalningslösningar, logistiktjänster och affärssystem som finns på den skandinaviska marknaden. Hos oss får du en komplett e-handelslösning och vi hjälper dig med allt inom e-handel och webb på ett språk som du förstår. Starta en webshop idag!

Starta webshop